lördag 11 april 2009

"Muslimer go home eller bli en lampskärm"

I november förra året, när det omdiskuterade programmet Halal-TV sändes, lade jag ut en kort video på YouTube som puffade för programmet. Videon är helt oförarglig och lite skämtsamt gjord, anser jag. Men det finns andra som tycker annorlunda. Rubriken på detta inlägg är den senaste kommentaren till videon, en tydlig hänvisning till nazisternas förintelse av miljontals judar.

Några kommentarer till videon innehåller texten "SD2010", det vill säga, "rösta på sverigedemokraterna i valet 2010". Partiets fürher talar om nationalromantik och det svenska folkhemmet, men det är uppenbart att SD i dag - trots sin förklädnad - fortfarande är ett rasistiskt parti med rötterna i den svenska nynazistiska rörelsen.

Lyssna på radioprogrammet Kaliber

5 kommentarer:

pinglan sa...

Har du hört talas om "kvinnobadet" som ska bli verklighet här? Det handlar om alla kvinnor, men bara för att en kvinna i hijab råkade förespråka frågan vändes hela saken till "ut med muslimerna"! Det är helt sjukt vilka kommentarer som följde i lokalpressen! Jag har länkat till tidningen i det här inlägget, men jag vet inte om de värsta kommentarerna är kvar... Mina kommentarer raderades då någon som inte ville att sanningen skulle komma ut anmälde allt jag skrivit!:P
Här är länken till bloggen och tidningen iaf:
http://pinglanm.blogg.se/2009/march/utkast-har-inte.html

Bahlool sa...

Nåja SD talar mkt och handlar lite..så länge de bara snackar skit så hoppas man att de inte utgör en större fara..

Unknown sa...

Den bäst kommentaren var nog den här:

"Do era jävla muslimhelveten!!!!! Ni har enget at soka I sverige!! Ni producerar bara smo djävlar som kastar stenar po polisbilar och knu__ar SVENKSA BLONDINER!!! Ni fornitat voran RAS Era jävla undermäniskor!!!!!!!!!!!!!!!


VI SVENSKAR MOSTE VISA MOTSTOND!!!!! "

Jag ber om ursäkt för författarens språk. Men herregud. Borde man inte behärska svenska över SFI A-nivå för att vara svensk rasist?

Svarten sa...

Jag är faktiskt lite smått imponerad av att h*n stavar producerar korrekt och stavar "jävlar" med "dj". Inte illa.

Här gick det inte lika bra: http://tinyurl.com/c7xfxn

Unknown sa...

Skribenten gör sig även skyldig till ett logiskt fel. Hur kan muslimerna, som enligt sagde skribent är undermänniskor, förinta en ras av (antagliga) övermänniskor?

Om man nu accepterar nazismen hypotes om över och undermänniskor, är den starkare "rasen" per definition rättfärdigad. Alltså borde nazisterna konvertera till den segrande rasen, dvs muselmanerna.

Fast det är ju ingen ras...synd för nazisterna.