söndag 26 april 2009

Ett gott skratt med Google

Som bloggare är man naturligtvis nyfiken på vad besökarna är intresserade av att läsa på bloggen och hur de hittar hit. Att de
allra flesta kommer via Google är helt klart. Antalet googlare
pendlar mellan 50-60 procent. Vilka sökningar som leder dem till
just min blogg kan vara riktigt kul och överraskande att titta på.

Att rubriken Sex i hundparken tillsammans med en del ord i kommentarerna lockar hit en del perversa googlare förvånar mig inte. Att en sökning som läs koranen innebär att bloggen kommer upp som första träff av över 80 000 gör mig dock mycket förvånad. Jag hade förväntat mig att en massa hemsidor och bloggar om islam skulle komma före.

När jag nyss tittade på sökordskombinationer i besöksstatistiken såg jag att någon googlat på mohamed ståuppkomiker och första träffen fick mig att skratta riktigt hjärtligt.

Tillägg:
Hoppsan. Efter det här inlägget blev naturligtvis mitt hjärtliga skratt nedknuffat till andra träff.

Inga kommentarer: