tisdag 29 november 2011

Avpixlat och den fria debatten

Avpixlat, som är en uppföljare till bloggen Politiskt Inkorrekt, publicerade i dag ett inlägg med rubriken "Vilka berikar Sverige – Taube och Lindgren eller Kitimbwa och Mariam?". Inlägget handlar om vad de kallar "negerdebatten" och de skriver att "ibland handlar det om bakverk, ibland om glassar, andra gånger är det nationalhelgon som Taube, Cornelis och Astrid Lindgren som angrips..." Inlägget innehåller även en video där Cornelis sjunger Evert Taubes "Jag är fri, jag har sonat".

Jag är själv en stor älskare av Cornelis och tycker han förtjänar ett bättre öde än att fungera som slagträd åt ett gäng rasister. Därför skrev jag, som den lågmälde person jag är, en försynt kommentar till inlägget:

"Jepp, Cornelis är bra. En vers ur en av hans sånger:

Mtukwa Rosa Lind,
vad trevligt att du kom hit!
Det är sällan så söta damer
förärar oss en visit.
Vi bugar oss djupt för dig.
Säg, stannar du länge, säg?
Vi vill inte att du far!
Å, Mtukwa, stanna kvar!
"

Jag lade också till en länk där man kan lyssna på sången.

Under ett par timmars tid tittade jag in på bloggen vid flera tillfällen och möts av följande meddelande:

Klicka på bilden för större format

Först efter att ytterligare 30-40 kommentarer publicerats har de tänkt färdigt och lägger ut även min kommentar. De har naturligtvis lärt sig från tiden med Politiskt Inkorrekt och all den kritik de fick för att censurera debatten Nu har de tydligen istället börjat fördröja publiceringen av oönskade inlägg, hur försynta de än må vara, och hoppas på att de inte ska upptäckas av så många besökare när de hamnar långt ned bland alla de andra kommentarerna.

6 kommentarer:

Habiba sa...

Vilket trevligt gäng!

Unknown sa...

Jag måste erkänna att jag också är inne på "avpixlat" då och då, kan inte låta bli - måste läsa vad fienden skriver.

Fin luva!

Svarten sa...

Christian Schickhardt

"Fin luva"

Tack. Är själv nöjd med den.

Anonym sa...

Åh så bra skrivet Svarten!

Svarten sa...

Savaism

Oj! Tack :-)

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Ja, det finns många sätt att lyfta "sin egen" sanning! Har temat rasism i dag i min blogg, som en lucköppningsvariant på lucka 3! :-) Välkommen!