söndag 20 november 2011

Glassig söndagkväll


Feberfri sedan i fredags. Mår hyfsat bra, men är matt och svag efter nästan en veckas matbrist. Magen vägrar fungera normalt igen och accepterar bara vatten och en del flytande föda, typ, buljongsoppa. Trodde jag. Upptäckte ett paket med Knatte-glasspinnar i frysen och testade att äta, det gick ganska bra. Jag slapp åtminstone den djävulska magknipen. Lite märkligt, för mjölk gillar inte magen alls för tillfället. Får nog akta mig för att överdosera med glass, har nu ätit tre pinnar på raken. Det blir bara en till i kväll.

2 kommentarer:

MammaMarie sa...

Det var en rejäl influensa du dragits med, feber OCH magsjuka?! Vad är det för kombination??Brukar det vara så? Jag kommer knappt ihåg, det var rätt länge sedan vi hade magsjuka i detta hus(bisimillah, ta i trä, knock on wood - och alla andra besvärjelser för att fortsätta hålla borta dylikt från oss).

Jag tror att din mage inte accepterar den låga fetthalten i vanlig mjölk, den kanske har behov utav ett mera fettigt alternativ verkar det som: "Färsk grädde" ser det ut att vara i glassen du ätit- så nästa gång du vill ta dig ett glas mjölk, ta dig ett glas 40%-ig grädde istället. De säljs även i enliters förpackning.;)

Jag hoppas du friskar upp dig till i morgon då en ny härlig arbetsdag hägrar :)!

Svarten sa...

Tack, MM! Det var snällt av dig.

Nä, ingen influensa. En djävulsk magsjuka med malarialiknande feber. Får fortfarande inte behålla maten, om jag försöker äta. Fortsätter det i morgon blir det närakuten (borde nog ha varit där för länge sedan) om jag inte får en akuttid hos primärvården.

Har alltid varit en stor mjölkälskare - tills för nått år sedan. Nu använder jag bara mjölk i matlagningen.

Har under kvällen fantiserat om vad jag ska äta när jag blir frisk. Det här receptet låter så himla gott:

http://tinyurl.com/7ps33ak

Hoppas du fortfarande trivs på jobbet!