måndag 7 november 2011

En "sansad" kommentar om Gina Dirawi

De senaste dagarnas hätska angrepp på Gina Dirawi har gjort mig mycket upprörd. Om någon anser att Gina förtjänar kritik för vissa formuleringar på sin blogg, visst, kritisera henne, men gör det på ett ärligt och anständigt sätt. Nu blandas citatförfalskningar och insinuationer med kränkande personangepp och smått paranoida resonemang.  Svepande formuleringar om hennes påstådda antisemitism förekommer i olika sammanhang, som om den vore ett faktum.

Att komma till tals med dessa "kritiker" är inte helt lätt. När jag för ett par dagar sedan försökte föra en dialog med Naomi Abramowicz,  då gick det så här När jag i dag gjorde Bitte Assarmo uppmärksam på att Gina tagit avstånd från alla jämförelser mellan Israels agerande och Förintelsen gick det inte mycket bättre.

Klicka på bilden för större format

Se även Removing Gina av Absolute Banana.

1 kommentar:

Saladin sa...

Denna person har jag haft missnöjet att ha som deltagare i gemensamma diskussioner på Idas blogg för 100 år sen. Om jag är så snäll som det bara är möjligt så är mitt intryck att hon var MYCKET speciell, och åren verkar knappast ha gjort henne "ospeciell".

Att hon ser sina riktigt sjuka anklagelser och hatiska attack som så....ja....hade hon skrivit "feta äckliga bajsluktande j*vla arabh*ra" så hade det varit ett lika "sansat och mycket stillsamt konstaterande".