lördag 12 november 2011

Ayo: Mitt beslut

Producenten Stress och Ayo. Foto: Felipe Morales


Ayo feat. Chris Mhina: Mitt beslut

I torsdags publicerade Aftonbladet den första intervjun som rapparen Ayo gett på åtta år. Han berättar om varför han lämnade musikbranschen och om sin nyvunna tro:

- Jag hade kallat mig kristen tidigare men jag levde inte som kristendomen lärde. Men när vi kom in i moskén var det något som hände inom mig. Det var en så skön stämning där. Alla var tillsammans. Rik och fattig. Alla bad. Efter ett tag förstod jag att det var det här jag hade letat efter, för att fylla mig själv. Det var något jag ville satsa på.

2 kommentarer:

sistersindeen sa...

Hej Svarten, jag har en fråga, jag vill inte att du ska ta illa upp men det är något som jag har undrat över länge och tänkte passa på att fråga, jag undrar varför du inte är muslim?

Svarten sa...

sistersindeen

Inte utan min Guinness :-)