fredag 8 januari 2010

Ingmar Bergman och jag

Tittade in på Fattis blogg som länkade till en test hos Nationalencyklopedin Testen gick ut på att besvara några frågor och där med få veta vilken av 150 historiska personer man mest påminner om. Jag påminde mest om författaren och filmregissören Ingmar Bergman ("tvilling"). Det förvånade mig inte ett dugg. Bergman var också en självupptagen, ångestfylld, kreativ dystergök med religiösa grubblerier och kraschade äktenskap.

Förresten, den där Fattis påminde mest om Marilyn Monroe. Det skulle vara väldigt intressant att få veta vilka svarsalternativ hon kryssade för.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Utmaning antagen!

Unknown sa...

Oj då!

Ibrahim sa...

Jag blev Judas...

Svarten sa...

Ibou

Enligt det refuserade Judastestamentet var Judas den som stod Jesus allra närmast.

MammaMarie sa...

Jag har tydligen en väldigt komplex personlighet, typiskt manlig; en drinkare med tvivelaktig moral och många kvinnohistorier. Enda positiva är väl att jag gillar Vättern.

nitza sa...

Jean-Jacques Rousseau

Jean-Jacques Rousseau (1712-78) var en paranoid mångsysslare som hade åsikter om det mesta, t.ex. barnuppfostran och demokrati.

Har inte en blekaste vem gubben var