onsdag 27 januari 2010

Underjordisk mur mellan Egypten och Gaza


Klicka på bilden för större format

När jag igår bad om förslag på en lämplig text till pratbubblan hade jag inga större förhoppningar om att få in något förslag. Men till min stora glädje upptäckte jag vid hemkomsten på kvällskvisten igår att två av bloggosfärens kreativa giganter, Bananen och Bouhamza, hade lämnat varsitt textförslag. Vilket av dem skulle jag välja? Jag gjorde det lätt för mig och lyssnade till folkets jubel såsom det kom till uttryck i kommentarerna i gårdagens blogginlägg

Således. Heder, ära och folkets jubel till Bouhamza vars text naturligtvis syftar på den underjordiska mur som byggs mellan Egypten och Gaza

4 kommentarer:

Saladin sa...

Jag trodde aldrig att DU, av alla, skulle skämta min presumtiva fetma. Även du, min Svarten, kallar mig för gigant. En dolk i ryggen, nej, i det subcutana fettet. Det är tur för dig att du valde det bästa citatet :p.

Unknown sa...

@Bananen>>>

Hah, tjockis!

Unknown sa...

Såhär blir den ännu roligare. (på egyptisk dialekt)

Ahmed, Sahiiiih! Humma biyibnu el Tulha khamstashir metr taht el ard!

Svarten sa...

Men en översättning till arabiska kan vi lansera den på en större marknad :-) Men Google translate törs jag inte lita på...