fredag 20 augusti 2010

Provnummer av Islam & Politik

Provnumret av Islam & Politik är nu ute. Jag fick tag på tidningen igår genom att fråga efter den vid socialdemokraternas valstuga på Stora torget i Uppsala. Jag vet inte vart den har distribuerats, men fråga efter den i sossarnas valstugor. Om tidningen inte finns kan ni beställa den själva Och vad tyckte jag om den? Jorå. Med beröm godkänd. Flera intressanta skribenter som jag känner igen sedan tidigare, bland andra Mariam Osman Sherifay, Mohammad Fazlhashemis och Fazeela Selberg Zaib

Representanter för Broderskapsrörelsens nätverk för Muslimska Socialdemokrater har undertecknat tidningens ledare som avslutas med orden:

Vi vill vara med i diskussionen om muslimers ställning i samhället - men göra det på våra villkor och föra diskussionen utifrån frågor som vi tycker är relevanta. Samhället måste sluta tvinga oss att arbeta heltid med att diskutera handskakningar, Vilks och burka, och istället låta oss tillsammans lösa de verkliga utmaningarna i samhället. Och det är det den här tidningen handlar om.

Läs Islam & Politik på nätet

Broderskapsrörelsen ger ut muslimsk tidning Dagen

2 kommentarer:

Fazeela Selberg Zaib sa...

Vad kul att du upptäckt den. Även om de i den tryckta versionen fått tryckfel där man inte ser mitt namn, eller det faktum att jag är partipolitiskt obunden (alltså ej sosse eller ngt annat) och adressen till min blogg.

It is as if I was never there... lol

Svarten sa...

Fazeela

Så snart jag såg ordet "feminist" i en rubrik förstod jag att det var du som varit framme :-)