söndag 11 april 2010

Modeikonen Kim Jong-Il



Ni som följt bloggen under en längre tid - hej, moster Agda och brorsan! - vet att min hemliga dröm är att bli en framgångsrik modebloggare som får dyra mutpresenter och blir bjuden på alla slags populärkulturella premiärer. Naturligtvis skall dagstidningarna ha SVARTEN tryckt på sina löpsedlar i jätteformat. Jag måste dock tillstå att mina nedslag i modevärlden hittills inte varit särskilt framgångsrika. Enligt besöksstatistiken har i alla fall mina inlägg om arabisk makeup inte gått helt spårlöst förbi.

Problemet med modebloggandet är många. Att jag inte är en smal, söt tonårstjej som springer på fester, dricker 20 koppar latte per dag med kompisarna och dagligen lägger upp bilder på mig själv, där jag med kirurgiskt förstorade plutande läppar visar upp dagens outfit, är självklart ett minus i kanten. Att jag dessutom inte är det minsta intresserad av mode gör inte saken bättre. Men jag inbillar mig ändock att framgången och rikedomen står och väntar runt hörnet om jag bara lyckas hitta min alldeles egna lilla nisch. Och nu tror jag att jag äntligen har hittat den.

Jag ska börja hårdbevaka modet från Nordkorea, där dess omåttligt populära ledare Kim Jong-Il går i bräschen för att lansera sin vardagseleganta klädstil på den världsmarknad som så länge väntat på detta nyenkla mode. Så, gott folk, titta regelbundet in på bloggen för att hålla er uppdaterade med det som händer inom den spännande modevärlden i Nordkorea.

Håll er informerad om utvecklingen i Nordkorea genom kommunistpartiets officiella webbsida Uriminzokkiri

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag skrattade verkligen långt och länge åt detta inlägg. Det är nånting Lokko-ianskt över texten. Lagom gubbe, lagom surt och alldeles brilliant.

Svarten sa...

Det är inte klokt vad man utsätter sig själv för i egenskap av bloggare. Nu när jag för en gångs skull vågar vara lite privat och avslöjar en av mina innersta drömmar blir jag kallad för "lagom sur gubbe". Suck!

Men tack ändå, Bouhamza.
Ditt skratt - min glädje :-)