lördag 17 april 2010

Mayda del Valle håller tal



När jag kom hem nu på morgonen efter elva timmars arbete hade jag bara en tanke i huvudet - att sova. Satte mig likt förbaskat vid datorn för att åtminstone kolla e-posten. Efter det lade jag till ytterligare en länk i det föregående inlägget om poeten Ainee Fatima

Tanken slog mig att det var en tid sedan jag kollade upp om det kommit någon ny video med en av mina absoluta favoriter, Mayda del Valle, en estradpoet som jag bara inte kan få nog av. Klickar mig till Tuben. Jorå, det hade kommit en del nytt. Skummar lite hastigt igenom några av dem. Hittar en video som är en halvtimme lång och tänker att "no way", det får bli en annan gång, nu är det sängen som gäller. Men jag kanske kan ta mig en liten titt, bara för att se vad det är. Videotiteln "Poet Mayda Del Valle '00 delivers the Convocation Address" lät inte så där väldigt lockande. Det visade sig att hon höll ett tal vid sitt gamla universitet. Gäsp. Men jag bestämde mig för att ge henne ett par minuters uppmärksamhet. Och vad hände? Jo, jag såg hela videon och önskade att den varit mycket längre.

Se fler videos med Mayda del Valle

Inga kommentarer: