torsdag 29 april 2010

Beautiful Blogger Award

Bloggaren Tonårsmorsan, som 2009 fick Aftonbladets Stora bloggpriset i kategorin vardag, har tilldelat mig Beautiful Blogger Award med följande instruktioner: Kopiera in awarden, länka till den du fått den av och ge den sen vidare till 7 andra bloggare och länka till dem + berätta 7 saker om dig själv – sprid lite glädje!

Efter moget övervägande har jag valt att välja samtliga Beautiful Blogger Award-vinnare från länklistan Muslimer som bloggar:

Absolute Banana som för tillfället tar en bloggpaus.
Ana Gina (Gina Dirawi)
Cherin och Mohammed
Ex Oriente Lux
Fatima Johansson
Habiba filosoferar
Inlänning

Dessutom ett speciellt omnämnande till Mohamed Omar som åtminstone hade förstånd nog att radera sin vidrigt antisemitiska blogg "Antisionistiska nyheter" där före detta amerikanska Ku Klux Klan-ledare, nazistsympatisörer och annat avskum på den yttersta högerkanten fick komma till tals.

Sju saker om mig själv

1. Debuterade som poet på samma förlag som Ulf Lundell och Kristina Lugn (inga jämförelser i övrigt).

2. Har suttit i fängelse i Sverige och Kroatien, samt varit ställd inför rätta i Grekland med risk att dömas till fyra års fängelse. Jag blev dock helt frikänd.

3. Enligt en hjärtläkare på Akademiska sjukhuset i Uppsala har jag inofficiellt rekord (något officiellt finns inte) på sjukhuset när det gäller att behandlas med elkonvertering Omkring 30 behandlingar.

4. I tonåren försökte jag under ett par års tid övertala mina föräldrar om att få pengar för att resa till Japan och bli buddhistmunk.

5. Äger två hustomter i Ghana och har där Rita Marley som en av mina närmaste grannar

6. Har besökt följande länder: Norge, Danmark, Finland (inklusive Åland), Tyskland, Holland, Schweiz, Österrike, Italien, samtliga länder i ex Jugoslavien, Grekland, Turkiet, Portugal (inklusive Madeira), Storbritannien, Tanzania (inklusive Zanzibar), Senegal, Gambia, Mali, Burkina Faso, Togo, Benin, Ghana, Indien, Singapore, Malaysia och Trinidad. Flest besök har jag gjort i Storbritannien, Ghana och Grekland.

7. Var frilansande musikjournalist under tio år.

8 kommentarer:

Habiba sa...

Oj, det här ska jag kolla närmare på i eftermiddag!

Tonårsmorsa / Fatou sa...

...och varje enskild punkt av de 7 gjorde mig ännu mer nyfiken på dig! :-)

Kul att du gjorde utmaningen och förde den vidare!

John Doe sa...

Sköna sanningar! :D

Habiba sa...

Gud vad häftigt o ha Rita Marley som granne...!
Du verkar ha levt ett väldigt "spänningsfyllt" liv, Svarten (!)

Saladin sa...

Tackar ödmjukast för priset :).

Svarten sa...

Habiba

Jag blir faktiskt själv lite överraskad när jag minns vad jag varit med om. Skulle kunna räkna upp ytterligare en hel del saker.

Du har livet framför dig, Habiba.

Habiba sa...

Sådärja, nu har jag följt instruktionerna. Detta var ju hur kul som helst.

Och jag tackar för awarden :)!

Svarten sa...

Hoppas du snart är tillbaka, Bananen.