tisdag 13 april 2010

Jag har funnit min religion

Jag har vid några få tillfällen gett uttryck för mina religiösa grubblerier här på bloggen. I ett blogginlägg skrev jag att jag var djupt religiös, men saknade en religion. En annan gång gav jag uttryck för min tro att det bara finns en Gud, men att Gud och jag hade allvarliga problem med kommunikationen. Gud vill helt enkelt inte besvara mina frågor och böner.

När jag i natt hittade en sajt där jag genom att besvara 20 frågor skulle få veta vilken religion som låg närmast min gudsuppfattning var jag helt enkelt tvungen att testa. Denna religiösa riktning borde jag med 100 procents säkerhet tillhöra enligt testen. Det finns dock en liten brasklapp med följande lydelse: "Even a score of 100% does not mean that your views are all shared by this faith." Svenska Wiki förklarar vad "min" religion innebär

Ja, jag vill också göra testen som är på engelska.

5 kommentarer:

nitza sa...

Beklagar stavningen. Ska va Emmanuel inte Immanuel. Slant på tangenterna

Svarten sa...

Nitza

Vilken j*kla Emmanuel?

nitza sa...

Det finns en kommentar sen tidigare som du troligtvis slarvat bort,eller inte hittat upp pga alla andra kommentarer, den förklarar den kommentaren du inte förstår
Emmanuel betyder Gud med oss och jag tror kommentaren gick ut på att vi alla har vår egen Emmanuel

amanda sa...

varför inte muslim?

Svarten sa...

"varför inte muslim?"

Islam kom på 15:e plats när jag gjorde testen.