onsdag 7 april 2010

Muslimska ståuppkomiker i USA



En video med Dean Obeidallah och Tissa Hami

Jag fick ett e-brev från brorsan på förmiddagen. Han tipsade om några amerikanska muslimska ståuppkomiker som han sett ett inslag om på TV igår. Jag kollade på videon han länkade till i e-brevet och upptäckte en komiker som jag aldrig tidigare hört talats om. Ut på Google och Tuben för att hämta upp lite information. Sedan blev det som det så ofta brukar bli, det ena gav det andra som ledde till det tredje och så vidare.

Så nu sitter jag här med en massa videos och hemsidor med många för mig helt nya komiker. Att välja ut någon enstaka känns svårt. Dessutom har jag lite ont om tid i dag, så jag gör det enkelt för mig och lägger ut ett par länkar där ni själva kan leta fram fynden. Det blir ju roligare för er, eftersom ni kan säga att "Titta vad JAG upptäckte", istället för "Titta vad Svarten har snokat upp".

Med hjälp av dessa länkar, America at a crossroads och New York Arab-American comedy festival kommer ni säkert att hitta flera nya namn som ni kan söka vidare på.

1 kommentar:

Habiba sa...

Oh la la ska spana in detta!