fredag 30 april 2010

Avslöjad

Apropå blogginlägget Dagens outfit I dag var jag till skattemyndigheten och hämtade några extra blanketter som jag behöver för att kunna deklarera under helgen. Det var en kort promenad på några minuter så jag slängde bara på mig en tröja och min svart-vitrandiga halsduk, vilket innebar att jag var klädd precis som på outfit-bilden. När jag närmade mig skattemyndigheten hörde jag en röst bakom mig: "Hej, Svarten!" Jag vände mig om och såg två unga tjejer som tittade på mig. "Det var han!", skriker den ena och sedan drabbas de båda av en smått hysterisk skrattattack.

Hädanefter blir det inga fler av mina "dagens outfit" på denna blogg.

8 kommentarer:

Fazeela Selberg Zaib sa...

hahahahah!!!!!! Helt otroligt!

Svarten sa...

...och skulle ni mot förmodan se en person klädd som på oufit-bilden så är det INTE jag. Kommer aldrig mer att använda den klädkombinationen.

Saladin sa...

Svarten:

vi är många som försökt nå flickfavoritskap i bloggosfären men fick ge upp i brist på...låt oss kalla det "råvara". Du lyckas med det efter EN ENDA dagens-outfit-bild. Det finns ingen rättvisa här i världen, somliga får råvaran och andra inte :(.

Svarten sa...

Bananen

Personligen är jag absolut övertygad om att det var just "råvaran" som utlöste deras hysteriska skrattattack. Det var inte enbart för att bevara min anonymitet som jag kapade mitt huvud på bilden.

MammaMarie sa...

Hahaa! Du är rolig du Svarten, "inte bara för att bevara min anonymitet..."! Håll inne med självkritiken lite, med åldern följer även rätten att tala om sig själv i smickrande ordalag - hoppas jag.(förhoppningsvis förstår alla att man är ironisk över sitt förfall...om inte, så har jag gjort bort mig både länge och väl)

Men du borde väl bli smickrad över att upptäcka att du har en så ung audiens...om du stannat hade du säkert fått skriva autograf :)!

Svarten sa...

MammaMarie

Det var vänligt skrivet av dig :-)

Jag försöker dock inse att sista dagen för "bäst före"-stämpeln på råvarans förpackning har överskridits med bred marginal - vilket kan kännas lite bittert ibland. Faktiskt.

Habiba sa...

Åååh synd att man inte var en av dem som avsöjade dig ;) haha man blir så himla nyfiken på vem du är! :p

Svarten sa...

Habiba

Tro mig, det enda sättet för mig att verka det minsta lilla intressant är att inte berätta särskilt mycket om mig själv och min grå, trista vardag. Det mest spännande jag numera gör, när jag inte arbetar eller sover, är att gå ut och dricka en Guinness.