fredag 11 mars 2011

Google översätter

Jag tittade in hos "min lilla vän". Alltså, det handlar inte om en liten vän till mig, utan om bloggen MyLitleFriend, där jag fick ett par tips om skojiga påskägg i Google översätt

  • Välj översättningen från tyska till turkiska och skriv bokstaven ä 15 gånger utan mellanslag.
  • Välj svenska till engelska och skriv komma.
Det här gav naturligtvis mersmak, så jag googlade på funny google translate och fick en del relevanta träffar. Här kommer några:

  • Skriv Will Justin Bieber ever hit puberty och välj engelska till vietnamesiska. Klistra in den vietnamesiska översättningen och välj vietnamesiska till engelska.
  • Skriv Take a dirty picture for me Välj engelska till franska. Klistra in den franska översättningen och välj franska till engelska.
  • Är ni nyfikna på vad namnet på det isländska rockbandet sigur rós betyder på engelska? Skriv in gruppens namn och välj isländska till engelska.
Jag hittade även exempel på fejkade översättningar som fungerade i tidigare versioner, som när man översatte james bond från engelska till kinesiska Om man översatte Lady Gaga från malajsiska till något annat språk blev det Britney Spears.

Nu lyssnar vi på lite beatbox Har du haft problem med att starta bilen i vinterkylan? Då kanske detta ljud är bekant.



Det senaste från Google översätt är en applikation till Android som översätter djurens språk till engelska.

Inga kommentarer: