söndag 13 mars 2011

Islams bidrag till det kommersiella arvet



Jag antar att det inte är särskilt många besökare som kommer att se den här videon. Sjäv trodde jag aldrig att jag skulle ägna närmare en timme åt att lyssna på en föredrag med rubriken The commercial heritage and contribution of Islam av en turkisk journalist vid namn Mustafa Akyol - men det gjorde jag. Och det var en lärorik och intressant timme som jag hoppas att även ni bjuder er själva på.

I Koranens längsta kapitel (sura) finns en detaljerad redogörelse för hur man "träffar avtal om lån med fastställd förfallotid". Se kapitel Kon (Al-Baqarah), 2:82-83

2 kommentarer:

amo alfred^^ sa...

hej, kan du snälla förklara den här versen åt mig(?):
sura mohammad vers 4

Svarten sa...

amo alfred^^

Googla på sura 47 4 så hittar du mängder av kommentarer till den versen.