torsdag 3 mars 2011

Sofia, 12 år, behöver hjälp

Hej, jag heter Sofia.

Jag har en uppgift i skolan där jag ska intervjua en muslim. Jag skulle bli väldigt tacksam ifall du hade tid att svara på min frågor. Ifall du har lust/tid så är det här frågorna:

1. Hur blir man muslim?
2. Vad är det viktigaste i din tro?
3. Vilken är den största skillnaden i din religion jämfört med andra religioner?
4. Finns det några viktiga högtider i din religion? (vilka?)
5. Finns det några viktiga symboler för din religion?
6. Finns det några speciella regler i din religion?
7. Vilka traditioner utövas i Sverige och andra länder i din religion?
8. Skiljer sig din religions regler från samhällets normer eller lagar?
9. Vet du vilka likheter det finns mellan judendom, kristendom och islam?
10. Vet du vilka skillnader det finns mellan judendom, kristendom och islam?

Jätte tacksam ifall du svarar på frågorna. Ifall du gör det, kommentera svaren på frågorna i min blogg eller mejla mig: sofia.cute(at)live.se

2 kommentarer:

Diamondflower sa...

Svarten har någon besvarat på frågorna än? För om nej så kan jag gärna göra det.

Svarten sa...

Diamondflower

Hon skrev "Tack för hjälp med läxan!" på sin blogg. Så hon tycks vara nöjd.