måndag 28 mars 2011

Ny blogg: Aktiva muslimer


Vad jag har förstått drivs Aktiva muslimer av en privatperson och platsar således på länklistan Muslimer som bloggar Jag tycker det är en alldeles utmärkt idé att samla uppgifter om olika evenemang runt om i Sverige på en och samma sida.

Om jag hade hittat den här bloggen tidigare hade jag självklart besökt Missionskyrkan i Uppsala för två veckor sedan när Mattias Gardell talade om islamofobi, men det missade jag. I kväll klockan 19.00 inleder i samma lokal imamen Muhammad Muslim och pastor Per Duregård ett samtal mellan kristna och muslimer och ställer frågor som

Kan Abrahams barn hitta tillbaka till varandra i dagens splittrade värld? Kan de förstå varandra, de som bekänner ”Det finns ingen Gud utom Gud” och de som lovar ”Fadern, Sonen och den heliga Anden”?

Det kommer jag också att missa eftersom jag jobbar i kväll. Grrr!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag vill gärna ha med min blogg i listan.

http://aiseeya.blogspot.com/

mvh