lördag 5 mars 2011

Konvertitmemoarer

Jag har sett rubrikerna på hennes inlägg, "Konvertitmemoarer del 1-5", i högerkolumnen på min blogg och tänkt att det måste jag läsa. Av olika anledningar har det dock inte blivit av - förrän i natt. Jag tänkte läsa del 1 och sedan vänta lite med de övriga, men jag läste alla fem i ett svep.

Jag ska inte "recensera" inläggen, de kan säkert upplevas på helt olika sätt beroende på vem som läser dem. Av kommentarerna att döma var det för någon ett smärtsamt igenkännande. För mig var det en lärorik och tankeväckande insikt i ett liv fyllt med erfarenheter som jag själv inte har och frågeställningar som jag själv inte brottas med. Trots detta är det omöjligt att inte beröras av hennes berättelse som också är djupt allmänmänsklig.

Läs memoarerna på Konvertitakuten

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset! Läste mig igenom allt, väldigt intressant!!

/Asiya

Nasrin sa...

Jag tackar också för tipset, den bloggen ville jag hitta...

Nasrin

Svarten sa...

Nasrin

Tänka sig, att jag skulle få uppleva den dag när Umm Elias tackar mig för något :-)

Nasrin/UmmElias sa...

Haha, är jag så hemsk? Du har nog fått fel uppfattning om mig, och jag kanske om dig också. =)

Khadija sa...

Tack från mig som skriver memoarerna! :)