tisdag 29 mars 2011

Channel 4: The Promise


I mitt förra inlägg rekommenderade jag reservationslöst ett öl som jag aldrig druckit. I detta inlägg uppmärksammar jag en tv-serie jag ännu inte sett. Vart skall detta sluta?

Mannen bakom tv-serien The Promise, om konflikten mellan Israel och Palestina, är Peter Kosminsky Serien sändes tidigare i år av brittiska Channel 4. På deras hemsida hittar du mer information om serien. Läs en recension i tidskriften Emel och lyssna när BBC Radio intervjuar Peter Kosminsky Se tre behind-the-scenes videos

Här kan du se hela serien Det krävs några klickningar för att komma till skott, men det är det förhoppningsvis värt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan tvekläst rekommendera The Promise efter att ha sett den i vinter på Channel 4 och hoppas verkligen nån kanal i Sverige köper in den.
Cecilia