tisdag 29 mars 2011

Hennes första jobb


En privat anteckning för att jag ska minnas denna dag.

Jag visste att min dotter skulle i väg på en jobbintervju i dag. Eftersom jag arbetat den gångna natten och ska i väg även i kväll bad jag henne i går att vänta till efter 17.00 innan hon ringde och berättade hur det gått. Vid halvfyra vaknar jag av att mobiltelefonen ringer. Jag är jättetrött och orkar inte svara. Lyckas dock inte somna om och släpar mig upp ur sängen. Det går inte många minuter förrän min hemtelefon ringer. Jag svarar.

- Pappa, pappa! Jag fick jobbet! Jag börjar på måndag.

Hon är överlycklig. Det är hennes första riktiga anställning efter studier, praktikplatser och sommarjobb. Även jag är naturligtvis oerhört glad, både för hennes och min egen skull. Förhoppningsvis kommer det även att ordna sig med en lägenhet åt henne innan sommaren. Jag börjar inse att barnet är på väg att bli vuxen.

6 kommentarer:

Habiba sa...

GRATTIS Svarten till dig och din dotter!! Vad roligt! :)

Anonym sa...

Mozel Tov!

Svarten sa...

Kiitos!

Fazeela Selberg Zaib sa...

Vilka roliga nyheter! Grattis till er båda :)

Jasmin sa...

Gratulerar!! Jag blev tårögd, kände nästan din glädje bakom varje bokstav där..

Svarten sa...

Jasmin

Jag är jättenyfiken att höra vad hon säger efter första dagen på jobbet i morgon.