onsdag 12 januari 2011

Får en muslim se ut hur som helst?


Det är med muslimer som med bofinkar [1] - de kan se ut hur som helst. Jag hade visserligen mina aningar om att så var fallet redan innan jag besökte Muslims Wearing Things, men nu har jag fått det definitivt bekräftat.

Det finns möjlighet för besökarna  att själva bidraga med bilder till sajten. Naturligtvis ska de först godkännas. Själv skickade jag iväg denna bild Vi får se om den dyker upp i sinom tid [2].

[1] En pojke studerade ivrigt fåglarna utanför köksfönstret.
- Pappa, vad är det där för fågel?

Pappan, som var djupt försjunken i sin morgontidning, svarar:
- Det är en bofink.

Efter en stund frågar pojken igen:
- Pappa, vad är det där för fågel?
- Det är en bofink.

När pojken för femte gången får samma svar frågar han:
- Pappa, får en bofink se ut hur som helst?

[2] I sinom tid; så småningom, förr eller senare, tids nog, när tiden är inne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv är jag rätt så gaddad med bläck på många ställen på kroppen, med obskyra symboler och text bara den kunnige vet vad det kan betyda. Samt piercad i septum. För min del är inte det yttre utseendet som är det viktiga, utan hur mitt inre beteende är. Det finns många muslimer som kanske ser rekorderliga ut, men deras hjärtan är ruttna. Så för mig är det hjärtat och hur rent det är som betyder något för mig. Känner en annan svensk muslim, som själv är gaddad lite här och där.

Unknown sa...

Det är klart man får se ut som man vill, det är det inre som räknas.

Bloggtips från Götet: http://www.gp.se/nyheter/bilder/1.528932-islamic-fashion-festival

Trevlig helg!