lördag 29 januari 2011

Starbreeze på Nasdaq


Kollade e-posten när jag vaknade och såg att det kommit flera "Google alerts" om dataspelsbolaget Starbreeze, som jag troget följt i tio år och även äger aktier i. Jag var på vippen att radera e-breven utan att ha läst dem, men upptäckte att ordet Nasdaq förekom i texten. Nasdaq? Vad har Starbreeze med den stora amerikanska börsen Nasdaq att göra? Bolaget är ju noterat på AktieTorget, en liten svensk aktielista med småbolag.

Stock Chart - Starbreeze AB (STAR`) Stock Charts - NASDAQ.com Starbreeze AB (STAR`) Stock Charts - Get free stock charts for Starbreeze AB at NASDAQ.com.

Jag klickade på länken och hamnade hos nasdaq.com och där fanns Starbreeze AB under kortnamnet STAR, precis som på AktieTorget. Uppriktigt sagt har jag svårt att förstå att det verkligen skulle vara sant. Kan det vara så att jag är nyvaken och hjärnan ännu inte börjat fungera? Tids nog får jag veta hur det förhåller sig.

Redigerat 2011-01-31 kl. 14.03

Det blev en riktig röra av detta; spekulationer på aktieforum, invasion på bloggen under förmiddagen och ett e-brev från Starbreeze VD som vänligt bad mig publicera en dementi på bloggen "att det i dagsläget inte finns några diskussioner om att notera SBZ på Nasdaq". Själv hade han inte möjlighet att besvara alla e-brev som börjat droppa in från aktieägare.

Inga kommentarer: