lördag 22 januari 2011

Lösenordsskyddad semester



Jag känner att jag är i behov av vila - omedelbart. Ett par veckors semester skulle sitta fint. Enligt räggler å pascher, som Gustaf Fröding uttryckte det, skall en semesteransökan lämnas in minst en månad i förväg. Men jag tog en rövare och kontaktade i onsdags en av våra erfarna vikarier och frågade om han kunde tänka sig att hoppa in ett par veckor från och med kommande måndag. Jorå, det gick bra.

En liten lapp till den ständigt frånvarande chefen om det var OK fick ett jakande svar. "Skriv bara in semesteransökan i dokument X, så beviljar jag den", skrev hon. Dokument X används endast för semesteransökningar och kräver ett speciellt lösenord - och det hade jag glömt. Jag fyller i en av de gamla pappersblanketterna, tänkte jag. Tji blanketter, alla var kastade. IT-avdelningen är stängd under helgen, så där ifrån finns ingen hjälp att få. Kan jag ta min semester och få den beviljad retroaktivt? Jag vet inte. Vad gör jag nu? Ska ett glömt lösenord hindra mig från att ta ut min ledighet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kontakta dem på måndag, för så får det ju inte gå till.. Lycka till.

Svarten sa...

Anonym

Tack för ditt varma deltagande!

Kruxet är att ledigheten börjar på måndag och jobbdokument kommer jag inte åt hemifrån :-(

nitza sa...

Har I.P-L lovat borde hon kunna bevilja den retroaktivt..............(Svikare där)