torsdag 4 mars 2010

Hitler, Mussolini och al-Hussaini



Klipp ur en dokumentärfilm från History channel

Haj Amin Al-Husseini samarbetade med Hitler och Mussolini, vilka han även personligen träffade. Al-Husseini blev lovad att de arabiska nationerna skulle bli fria och självständiga efter kriget, i utbyte mot detta lovade han att sprida anti-brittisk och antisemitisk propaganda och värva muslimer till den nazistiska armén. Al-Husseini har i dag blivit en inspirationskälla för bland annat svenska islamister

2 kommentarer:

pinglan sa...

Tack vad du är snäll :) Fast jag har ju varit ute i rymden och bloggat på ett annat ställe mer anonymt, men det var så jäkla tråkigt och så tänkte jag att inte låter jag nån knäppa mig på näsan i verkliga livet, så varför ska de få knäppa mig på näsan i min blogg?

Svarten sa...

Bra tänkt, Pinglan :-)