tisdag 16 mars 2010

Youssou N'Dour på TV



Musikvideo med Youssou N'Dour: Marley

I kväll 22:00 sänder SVT1 en dokumentär om Youssou N'Dour från Senegal. Repris söndagen 21 mars. Så här presenteras programmet:

K special på rundresa med den senegalesiske popstjärnan Youssou N'Dour. Han är muslim och vill visa upp islams vackra sida. Han sjunger om hopp och tolerans och är på sitt sätt en musikalisk politisk ledare.

Se programmet på nätet till och med 15 april 2010.

Se även gårdagens inlägg om Youssou

Youssou N'Dour har gjort musiken till den animerade filmen Kirikou och den elaka häxan . Hör av dig om du vill få en gratis DVD med filmen (där alla talar svenska). Du behöver inte uppge namn och adress i första e-brevet, skriv bara att du är intresserad, sedan hör jag av mig till den utvalde.

4 kommentarer:

Fazeela Selberg Zaib sa...

Haha tänkte gå in och säga det till dig men ser att du redan snappat upp det :)

Svarten sa...

Snällt tänkt, Fazeela :-)

Nu på förmiddagen har jag sett tv-dokumentären om Youssou och jag rekommederar den å det allra varmaste. Se den!

Fazeela Selberg Zaib sa...

Vilken tv dokumentär annat än den som visades igår? Me wanna see?

Gårdagens var så bra.. hade tårar genom hälften. Har blivit en sådan cry baby men på något sätt rörde hans kamp mig. Han befinner sig mitt i en rävsax av åsikter och pekfinger och försöker förgäves göra något positivt.

Now where do I recognize that situation from!!? :)

Svarten sa...

Fazeela

Det var just gårdagens jag menade. Den finns på nätet tom 15 april.

"förgäves"

Det tror jag inte. Droppen urholkar stenen.