onsdag 17 mars 2010

St. Patrick's på Buddy's i Uppsala


Bara för att visa vilken skötsam och moderat alkoholnyttjare jag är så lägger jag redan nu, strax efter klockan åtta på kvällen, ut en bild från kvällens St. Patrick's sväng på de av Uppsalas restauranger som serverar Guinness från fat. Mannen på den för kvällen nytagna bilden, Buddy Mooney, är den stora personligheten bakom Buddy's

När jag kom till Buddy's vid 5-snåret så var alla borden fullsatta med matgäster. Samtliga stolar vid baren var upptagna och stående öldrickande gäster tog upp det mesta av den övriga golvytan. Den vänliga och hårt arbetande personalen fick kryssa sig fram bland alla gäster. Jag var lyckligt lottad som efter ett tag hittade en ledig plats att ställa ner mitt glas med Guinness på. Men så ska det vara på St. Patrick's Day; folkligt, festligt och hjärtligt.

2 kommentarer:

Habiba sa...

Jag minns att vi tog St Patricks Day på stort allvar i min skola när jag var liten :). Och det var som du beskrev det: folkligt, festligt och hjärtligt :D

Svarten sa...

Jag önskar att vi också kunde finna lämpliga former för att fira vår nationaldag där allvar och fest förenades på ett trevligt och värdigt sätt.