måndag 1 mars 2010

Tankesmedjan Timbro

Det har blivit mycket tid framför datorskärmen på morgonen och under förmiddagen. Något av allt jag tagit del av borde även platsa här på bloggen för att förmedlas till kunskapstörstande besökare.

Jag kan inte med bästa vilja i världen påstå att Tankesmedjan Timbro är någon huvudleverantör av tankar jag behöver för att kunna orientera mig i en alltmer komplex värld. Men när de bjuder in kunniga och erfarna debattörer som Jan Guillou för att diskutera under rubriken Vad journalisten bör kunna (video) då blir det riktigt intressant. Ännu intressantare tyckte jag det var när Aftonbladets chefredaktör Jan Helin och journalisten Pontus Mattsson från Sveriges Radio utbytte åsikter om Sverigedemokraterna och redaktörernas val (video)

- Partiet har under lång tid försökt att tvätta bort sin historia och framstå som svenska versioner av norska Fremskrittspartiet. Men SD kommer ifrån en svensk brunsås på 1930-talet och skiljer sig på det sättet från många andra missnöjespartier i våra nordiska grannländer, sade Jan Helin.

Klicka på bilden för större format

Inga kommentarer: