tisdag 9 mars 2010

Videvisan (Sov du lilla videung)



Jag har njutit av varje dag denna vinter. Denna vita och kalla vinter som pågått sedan mitten av december kan jag inte påminna mig någon  motsvarighet till här i Uppsala.  En riktig vinter med knarr istället för plask under skosulorna. En ljus vinter med träden klädda i snö och rimfrost. Jag njöt till och med av de få blåsiga dagar då vindens kyla bet mig i  kinderna.

Tanken på den kommande våren gör mig nästan yr av glädje. Att  snön och kylan skall försvinna, att träden åter skall grönska och spröda blommor växa upp ur marken  -  det är ett mirakel.

2 kommentarer:

MammaMarie sa...

Vilken livsnjutare du är. Så underbart, för ovanlighetens skull, att höra någon som myser, oavsett vad som läggs framför en.

Man blir verkligen glad att höra sådant... tack för tipset.

Svarten sa...

...och det är alldeles gratis
- både tipset och upplevelsen :-)